donderdag 19 juni 2014

Mannenkaartjes......

Vandaag heb ik voor jullie 2 mannenkaartjes.
Voor vele een moeilijke klus maar met deze metaal techniek heb je wel een super stoeren mannenkaart.
Tenminste vindt ik zelf.... LOL!
Ik zal jullie in het kort vertellen wat ik heb gedaan.....
Ik heb als eerste de stanzen met 2 lagen op mijn kaart geplakt. (Auto en Klok)
Daarna mijn papier beplakt met Aluminium tape.
Met behulp van een liniaal en een rilpen ben ik er de motiefjes erin gaan maken.
Daarna alles ingesmeerd met zwarte Gesso (kan ook met acrylverf)

Na het insmeren gelijk met een stuk keukenrol poetsen om het er weer af te halen.
Niet teveel!!
De kleur heb ik weer met Inca Gold aangebracht.
De losse delen zoals gears, bloemen en swril heb ik gestanst uit papier waar ik de metaalfolie al had opgeplakt.
Ook deze delen insmeren met Gesso en oppoetsen, daarna bewerken met inca gold.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor jullie.
Zijn er vragen hoor ik ze graag.

Vanavond gaan we deze kaartjes hier met de workshop maken!
Heb jij ook intresse in een van de workshops bij mij mail me gerust
Voor nu wens ik jullie nog een hele fijne dag toe.



Lieve groetjes, Jolanda

9 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk idee en een stoer effect, mooi gedaan
    groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gossie wat ziet dit er lekker stoer uit, alles al in huis maar nog geen poging gedaan dus moet er nu eens aan beginnen want dit ziet er super uit!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg leuke mannenkaarten zeg, maar waar haal je aluminiumtape vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Ann Marie de aluminium tape hebben ze bij de action of de bouwmarkten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit prachtig gemaakt Jolanda, heel mooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie techniek Jolanda, en prachtig stoer eindresultaat.
    groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jolanda,

    Eventjes niet op je blog geweest door drukte en vakantie maar wat een prachtige stoere mannenkaarten!! De andere kaarten zijn ook super. Ik kom gauw weer langs. Alvast een fijn weekend. Veel liefs Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige kaart super mooi!!! Gr anja van es

    BeantwoordenVerwijderen